منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است حزب الله پایگاه گیپور را به آتش کشید + فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نشست سه‌جانبه آمریکایی- اسرائیلی-مصری درباره «گذرگاه رفح» پایان روز سوم ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ | تعداد داوطلبان به ۱۷ تن رسید وزیر کشور: نام شهید رئیسی در تاریخ ماندگار خواهد شد روسیه: تاسیسات انرژی اوکراین هدف قرار گرفت آیا تعطیلی شنبه‌ها منتفی شد؟ سردار وحید حقانیان کیست؟ + سوابق
سرخط خبرها

کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی در کشور| مدارس از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند

  • کد خبر: ۱۶۶۶۳۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی در کشور| مدارس از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسماعیلی در مورد پیامد‌های کمبود مربی پرورشی در تربیت نسل آینده، گفت: وظایف مربی پرورشی به دو بخش آموزش و پرورش تقسیم می‌شود، فارغ از مفهوم این سخن گرانقدر " تقدم تربیت بر تعلیم" باید این دو مقوله در کنار هم قرار بگیرند و آموزش در کنار پرورش معنا بگیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اعتقاد برخی از مسئولان آموزش و پرورش به مقوله تربیت و پرورش، افزود: بی توجهی به مباحث تربیتی دانش آموزان منجر به حذف بسیاری از مربیان پرورشی می‌شود، این مسئله را مقام معظم رهبری چندین مرتبه تکرار و به جایگاه معاونت و مربی پرورشی در تربیت دانش آموزان اشاره کردند.

وی ادامه داد: مدارس قطب نظام آموزشی هر کشوری محسوب می‌شوند بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به مقوله آموزش و پرورش داشته باشیم، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند حتی اگر این فرصت در آموزش و پرورش باشد، در چنین شرایطی است که فرهنگ بیگانگان اثر خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود، امیدواریم در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت بتوانیم این عدد را تغییر داده و مربیان پرورشی واجد صلاحیت و اثر بخش را وارد چرخه نظام تربیتی کشور نماییم.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در کنار کمبود مربی پرورشی از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند، تاکید کرد: کمبود نیرو‌های متخصص آموزشی پیامد‌هایی برای آموزش دانش آموزان به دنبال دارد، مدارس کشور باید مجموعه‌ای از معلمان و متخصصان باشد تا در این دوران که دشمنان در اندیشه شبیخون فرهنگی و تسلط بر سرمایه‌های اجتماعی در کشور هستند، تمام اثرات تخریبی آن‌ها را خنثی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به ۶ فرصت آموزش و پرورش صحه گذاشته است و به عنوان یک تکلیف از مسئولان مختلف کشور درخواست کرده تا در اجرای چنین سندی همکاری کند؛ توجه به موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و تربیت بدنی در این سند بسیار سفارش شده است، اگر بتوانیم به یک مجموعه اثربخش کامل دست پیدا کنیم تا این ساحت‌های ۶ گانه در برنامه ریزی دانش آموزان ایجاد شود؛ خروجی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->